värdelös

Tankar som "Varför ska jag äns försöka" kommer upp i huvudet, det är ju ändå dömt att misslyckas, allt jag tar mig för blir bara fel och förstört...visst jag ska inte påstå att jag inget i detta liv har. För jag kan erkänna att det finns saker i mitt liv som jag är glad för...vissa saker skulle man kanske kunna önska att de va annorlunda, men ändå jag är nöjd med tillvaron i allmänhet...jag känner mig bara så totalt värdelös, som att jag aldrig någonsin kommer klara av någonting, som att jag aldrig kommer få det liv jag drömmer om, som att jag kommer få lov att gå omkring i all evighet och bara vara ett enda stort misslyckande...det skrämmer mig, jag vill inte vara misslyckad, det är ju därför jag försöker hela tiden, men när man gång på gång möter motgångar blir det jobbigt, när man gång på gång misslyckas hela tiden, ja då är det inte lätt att fortsätta le och "hoppa upp på hästen igen" Då funderar man på om det kanske inte skulle vara enklare om man bara gav upp och kastade in handuken och lät bli att fortsätta försöka. Om man bara vänder om, går ut genom dörren för att sedan aldrig komma tillbaka, men detta skulle medföra att jag skulle behöva erkänna mig besegrad, och då skulle jag alltså vara misslyckad på riktigt, vilket skulle medföra att jag faktiskt skulle få "min värsta mardröm" besannad, det skulle alltås bli skrivet i svart på vitt att jag är ett misslyckande, att jag inte klarar av någonting som någon annan kan. Värdelöst! känns det.

Är jag bara den där dumma blondinen som inte kan någonting? och som bara sitter där å ser söt ut? vad har jag då att vänta från framtiden? En tjänst som kassörska på heltid i någon sliten närbutik? Kan någon snälla tala om det för mig så jag kan få lite tid till att vänja mig med min framtid, för om detta är vad som väntas ja då behöver jag verkligen få förbreda mig för det. Om jag bara skulle få det slängt i ansiktet ja då skulle jag nog gå under direkt på fläcken likt en snödriva på våren som bara smälter bort, jag skulle försvinna från denna värld och ingen skulle sakna mig. Ibland funderar man på om inte folk i sin omgivning skulle ha det bättre om de aldrig träffat mig, om jag inte fanns. Ibland tror jag även att detta kanske är sant, att allas liv skulle vara en smula trevligare, lättare och roligare om jag inte fanns med i bilden.

Nä nu ska denna värdelösa flicka kanske ta å äta lite kvällsmat!

Hej Då eller nått åt det hållet...


..If this keeps me away much longer
I don't know what I would do..

Kommentarer
Postat av: Kerstin

asså du är inte ensam med dina funderingar, det är skit jobbigt när det känns så! jag är iallafall glad att jag har träffat dig! Love you! =)
Du är min lilla mini agneta nyman =) puss!

Postat av: Beata

när det är jobbig bara på en plan såkan man nog överleva men när det börjar krångla på alla möjliga sätt känner man sig verkligen värdelös... men Jessica, du är INTE värdelös(!!!!) - det här är bara svårare period i ditt liv. Fundera i stället vad dina vänner skulle ha varit utan dig... de skulle ha saknat någonting i livet... <3

2007-05-30 @ 22:52:06
Postat av: nathaly

Hörru du! du är inte blondin egentligen..du är brunnett! inte för att jag tycker hårfärgen spelar någon roll, det är bara andras fördommar som har satt stämpel på det yttre... det jag försöker säga att det är endast du som kan bestämma vart du är påväg ingen annan!! det är dina val och inte ditt yttre som tydligen en del folk tror och bestämmer att det ska vara på ett sätt som de har blivit hjärntvättade med. Du är levande beviset på att det är inte yttre som säger hur man är. endast du vet vart du ska och kommer gå den vägen du vill! Jag vet att du kan komma dit du vill eftersom jag har sett på dig dina ambitioner och jag vet att det är tufft och det finns motgångar en del värre en andra men det är bara kämpa på och tro att det kommer bli bättre för att det kommer bli det. det kommer kännas så skönt när du har tagit igenom dig motgångarna...jag lovar dig ge bara inte upp och du vet att jag är här och säger att allt kommer gå bra och personligen vet jag inte hur mitt liv skulle vara utan dig..det skulle vara trisst! färglöst.. Underbara människor träffar man sällan och de man träffar som berör än behåller man..och du är en av de!
Jag kan se mig själv om 30 år och fortfarande ha kontakt med dig...
du är helt enkelt bäst! Du kommer klara det, se inte på det stora..ta ett steg i taget så kommer det gå bra...jag vet att det känns tufft att komma upp i sadeln men jag hjälper dig gärna upp med en liten knuff
puss

2007-05-30 @ 23:48:10
Postat av: elin

Hunny, dina val här i livet är det som gör att du är just du, Jessica Bennison så som vi vill ha henne. Spralliga datanörden vars mun kan gå i evighet =) UNDERBAR <3 Så sluta inte va den spralliga datanörden vars mun kan gå i evighet. Vi vill ha dej så, eftersom att det är du, och skulle du va någon annan skulle du ju inte vara du...logiskt haha =)Jag har lärt mej att inte ta åt mej någon negativ kritik angående mina val här i livet. Hade jag inte gjort allt underbart cpt jag gjort skulle jag väl antagligen inte vara Elin. You And Me - We Rock Girl!!! Kom ihåg att jag älskar dej min fina vän, pussar!!!

2007-05-31 @ 08:19:48
Postat av: elin

Hunny, dina val här i livet är det som gör att du är just du, Jessica Bennison så som vi vill ha henne. Spralliga datanörden vars mun kan gå i evighet =) UNDERBAR <3 Så sluta inte va den spralliga datanörden vars mun kan gå i evighet. Vi vill ha dej så, eftersom att det är du, och skulle du va någon annan skulle du ju inte vara du...logiskt haha =)Jag har lärt mej att inte ta åt mej någon negativ kritik angående mina val här i livet. Hade jag inte gjort allt underbart cpt jag gjort skulle jag väl antagligen inte vara Elin. You And Me - We Rock Girl!!! Kom ihåg att jag älskar dej min fina vän, pussar!!!

2007-05-31 @ 08:19:55
Postat av: elin

VARFÖR I HEVETE KOMMER INTE HELA MINA INLÄGG MED??? Jag hade värsta bra utlägget till dej sötnos, så kommer bara en tredjedel med, menh två gånger. är det inte tyupiskt mej? Teknikens under... Jag älsakr iaf dej min fina vän och jag ska fortsätta min kommentar när jag har tid! Pussar!!!

2007-05-31 @ 08:22:33
Postat av: Kajsa

Hej Bruden!
Jag känner inte igen den glada, spralliga och stöttsköna Jessica som alltid livar upp hela högskolan!!? För det är precis det du är, kom ihåg det! Det finns få som är så lätta att umgås med dom dej.
/Puss&Kram Vännen

2007-06-01 @ 06:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback