vuxenpoäng

Det finns gott om gammla människor i världen, och de som inte alls är gamla. Hur mänga vuxenpoäng kan du skrapa ihop till?

[ ] Jag har gått en danskurs i bugg
[ ] Jag diskar av innan jag sätter mig till bords
[x] Jag genar inte över gräset, utan går runt
[ ] Jag tänker på vad jag säger för att ge ett interlektuellt intryck
[x] Jag gråter till film
[ ] Jag tycker "att den där Paris är vulgär"
[ ] Jag har barn
[x] Jag samlar porslin och önskar mig siverskedar och hushållsaparater i födelsedagspresent och julklapp
[ ] Jag "mysdricker" hemma själv till en bra film
[ ] Jag kollar hellre på Greys anatomi än hänger med tjejerna ute
[x] Jag säger fortfarande "fett cool asså"
[ ] Jag läser hemtidningar och löser korsorden
[ ] Jag har slutat festa, det är ju bara för ungdommar
[x] Jag muttrar "dagens ungdommar" när jag går förbi ett gäng mopedister
[ ] Jag tycker Mikael Persbrant är en läckerbit
[x] Jag behöver två dagar på mig för att återhämta mig från en natts festande
[ ] Jag pratar ofta "om den gamla goda tiden"
[x] Jag har klippt av mig mitt långa hår eftersom det ger ett mer moget intryck
[ ] Jag räknar rynkorna innan jag smetar på min antirynkkräm
[x] Jag köper endast saker i storpack för att vara mer ekonomisk
[ ] Jag gör en budget varje månad
[x] Jag jobbar istället för att leva på mina föräldrar
[x] Jag grubblar på vad det ska bli av mitt liv
[x] Jag diggar till Ulf Lundell och sjunger med i refrängen
[ ] Jag har oftare fotsvamp än sex
[ ] Jag har märkt att det här med "att gå och plocka" saker i hemmet tar upp 90% av min fritid tillsammans med diskning och tvätt.
[ ] Jag tycker att om man som tjej kysser sina tjejkompisar är man homosexuell
[ ] Jag lyssnar på musik mindre än två gånger i veckan
[ ] Jag tycker fortplantning är meningen med livet
[ ] Jag bryr mig inte om hur jag ser ut när jag går utanför dörren
[x] Jag kan laga mat
[ ] Jag frågar mina vänner "vad som är nytt inom sex, det var ju så länge sen"
[x] Jag är noga med personlig hygien
[ ] Jag syr mina egna kläder
[ ] Jag tycker dagens teknik är rena grekiskan (japanska om man nu skulle kunna prata grekiska)

poäng; 13 av 35
vuxen; 15 av 35 eller högre
tantvarning; 28 av 35

Under 10;
Hade du tänkt flytta hemifrån kan du glömma det, du borde väbnta ett par år i alla fall. Du är fortfarande inte speciellt vuxen och du kan åtminstine börja med ditt rum. Se hur det funkar att städa det så fort någonting hamnar på golvet, droppa festandet och uttryck som "asså" och "tjo bree".
Om folk faktiskt börjar ta dig på allvar kan du ju överväga flytten igen.

Över 15;
Du börjar bli med åren och är tillräckligt mogen för att klara dig själv, grattis, du är vuxen nu.

Över 28;
Hur gammal är du, 85?
Det finns vuxen - mogen
och vuxen - tant
du behöver inte bete dig som världens fjortis, men du behöver inte heller bli farmor för tidigt. For ever young heter det väl?
Ta vara på dina år så gott du kan, du får dom inte tillbaka.
Tacka för ovanlighetens skull ja till en fest och ha kul istället för att sitta hemma och sticka, vem vet, det kan bli det här deceniumets bästa party (;

Det va ju det där med att ha mycket att göra om dagarna ja...:D

Kommentarer
Postat av: Bjömpa!

Grattis till å vara vuxen :P
Härlig sommaredesign på bloggen med :D

Postat av: malin

haha, du är mer vuxen än mig! jag fick bara 9.. men jag ska kompensera det genom att tvätta mina egna kläder imorgon fast jag är hemma och kan få det tvättat av mamma. det ger mig väl extra poäng? hihi...

2007-06-11 @ 21:47:52
URL: http://minimalis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback