peace and love

ja i helgen var det p&l :D skoj skoj skoj!!

Började torsdagen med att säga hejdå till bror min å hans barn här hemma...sen tog man sig till Hanna för att plocka upp Jonna å Ida å hanna så klart...som skulle åka med mig till blg. Vi styrde kosen mot borlänge å anlände vid lunch tid någon gång...jag i tron om att jag skulle få hämta ut mitt band...men icke sa nicke kl 15 fick jag göra det...så vi tog oss ut till årby, där vi slöt upp med elin å ivars. Blev lite mat, å drickandet var igång....innan tre runt två tiden kanske började vi traska in mot blg...ja det va en bit att gå från allas våran älskade elin..:P hehe men skoj va det å lite regn har väl aldrig stoppat någon? inte oss iaf där gick vi fyra riktigt heta tjejer i regnjacka å solbrillor! kan inte bli bättre...vi kommer in till cetrum ett tag innan tre så Hanna, Elin å Ivars tar sig till Lisa (elins syster) å fortsätter förkrökandet...medans jag ställer mig i kön för att få mitt band...(ja jag stod först) (Y) hehe fick tag i bandet, sedan drog jag mig till Lisa jag å...där satt vi å sjöng med i alla de låtar vi spalade å va allmänt glada...när klockan närmade sig fem styrde vi våra steg mot centrum och då närmare bestämt bolanch, rock fickan, till Ivars förtjusning för att se Stonewall noice orchestra det var varmt trångt och högvolym, festivalen hade med andra ord börjat! Hanna å Ivars rockade loss rejält till dessa, och jag å elin smet iväg å köpte pizza MUMS! :D tog oss till baslägeret (Lisa) igen och drickandet fortsatte...sedan var det dags att ta sig in seriöst, vi drog oss in lagom till The Sounds skulle spela å där var det drag vill jag lova, helt galna...jag å Hanna klämde oss fram i folkmasorna och lyckades hamna rikigt långt fram, öööste gjorde vi då iaf! dansade loss rejält där till de riktigt kända hitsen men även till de vi inte kände igen..:) hehe ja sedan sprang vi runt å såg på lite ditten å datten, sedan var det dags för dia psalma..elin å jag va trötta så vi satte oss ner å kollade på alla roliga festivalmänniskor som traskade förbi...sedan pyste elin hem fast inte förrens jag hade lokaliserat hanna å ivars igen...sedan blev det natt å vi separerades för att sova...fast jag sov inget haha låg å snackade med Linda hela natten gör skoj! det är seriöst en av de roligaste/skönaset å snällaste personer jag träffat!

Sedan var det dags för mig att jobba...så utan sömn å röst tar jag mig till jobbet å kraxar där hela dagen...klar vid 12 sköööööööönt sedan tillbaka till Rickard för jag tänkte powernappa lite...men då får alla försig att gå upp...(Y) sedan droppar fler å fler människor in...sedan försvann de en liten stund så DÅ powernappade jag i en så där tio minuter en kvart eller så...sedan var det dags att vakna så jag tog mig en dusch å så var festivalandet igång igen...lite sega å trötta satt vi där å lyssnade på musik å spelade gitarr super myys! :D Jag rickard å johan drog oss från förfestandet för att se på Kalle Bahl, men det va inte så bra så jag å rickard gick tillbaka igen skrålade å sjöng fint till Metallica låtar istället...det va nice! :D sedan när johan kom tillbaka blev det för dem att öla lite med sedan var det dags för Mando Diao för att få bra platser tog vi oss dit tidigt vi står där i värmen från massa andra människor å väntar in Mando...och jag skojar inte när jag säger att det blev heeelt galet när de satte igång, publiken var vild. Där stod jag näst längst fram (ingen höjdar plats om mani nte vill bli mos vilket jag blev...) armbågarna träffar en från höger å vänster man slits fram å bak å folk trycker en åt alla håll å kanter...ett tag hade jag inte en fot i backen men stod kvar av trycket som kom från alla håll...efter bågra låtar kände jag å rickard att det var dags att ge upp..så efter lite dividerande (inte mkt) bestämde vi oss för att försöka ta oss därifrån, det va ingen idé att ens försöka gå därifrån så jag blir lyft over staketet av ett par vakter får lite vatten å känner hur hela jag darrar och andningen var en aning tung..men efter lite vatten å att vi kommit en bit därifårn så lungnade det ner sig å andningen kom tillbaka och var som vanligt igen. Vi tog oss tillbaka till Rickards lägenhet för att invänta Johan som tyckte det va värt att så å klämmas ihjäl för  att höra Mando..å det var det säkert om man pallar sånt det vill säga ;) I väntan på Johan satt Rickard å spelade lite gitarr för mig, å berättade lite om olika saker som har med gitarren att göra..sedan kom johan å de ölade lite vi kikade lite på några klipp ur rickards skatefilm vilket fick mig att slumra lite...dumt att sätta en tjej som inte sovit nått fraför en tv måste jag säga...:P så då var det dags för sängen för min del...fixade iordning allt ställde klockan på halv sju å la mig för att sova.

Så var det lördag, vaknade å gick till jobbet en aning mer förkyld än fredagen..jobbade å slet till 12 igen sen hem till Rickard igen där folk låg å sov...så jag kröp å ner i sängen, sköönt att vila lite jaaa, slumrade där en stund tills de kom på att systemet stänger om 10 min...så rickard flyer upp å springer iväg...jag slumarar skönt vidare ett par sekunder till..sedan dags att fixa till sig...så kläder på å en trevlig raggar dusch blev det :D haha...för att piggna till lite och bli lite varma i kläderna tog vi oss till maxingrillen för intag av mat. det va gott, satt där på deras bänkar å tryckte i oss maten, mums. sedan tillbaka till lägenheten å festivaldrickandet kom igång fint igen..vi satt där å pratade å skrattade å försökte komma fram till vad vi skulle se för band idag. Sara å Karin (brudarna från uppsala) drar med oss på snook å efter att vi hört Mr. Cool drog jag å rickard å johan därifrån, de var inte massa skoj där typ...sedan tillbaka till lägenheten å där satt vi å ja...vad gjorde vi? hmm..de ölade en liten stund (wooow?!) och sedan var det dags för  Jason Mraz! HELT KLART P&L HÖJDPUNKT!! så förbannat bra han var da! å shit när han körde igång I'm Yours...ja jag säger då det! helt fantastiskt! å även om jag inte hört så många andra låtar med honom så var upptränadandet perfekt. Jag var nöjd. mitt p&l var fulländat gick därifrån som på moln! :D vi tog oss tillbaka till lägenheten för att invänta timbuktu som jag skulle gå å se, men efter att vi satt oss i soffan var det ingen som orkade gå därifrån så partyt flyttades till lägenheten å folk kom å gick men vi satt kvar där å lyssnade på musik pratade å hade det allmänt trevligt bara alla var rätt slut å det kändes i kroppen att festivalen var på väg mot slutet...så när snubben som somnade inne på toaletten vaknat å kommit ut därifrån var jag snabb att ta ur linseran å krypa till sängs för att sova ett par timmar innan jobbet.

Sedan var det söndag å jag gick till jobbet sjukare än nån gång denna helg, jobbade hostade diskade, snorade och ja allt annat..klockan blev ett å jag var klar hem till rickard å dog...sedan  efter  mat å ett par timmars sömn, var jag vaken nog att ta mig hem. Kom hem drack varmmjölk å sedan tvär somnade jag å sov i en 12-13 timmar eller så...och nu är jag här, förkyld å heöt slut i kroppen. Nu ska jag gå å lägga mig i sängen igen å vila lite.

PUSS Å KRAM!

Peace and Love va helt perfekt i år!! <3

Kommentarer
Postat av: CArrpo

Hah fy faaaan va långt inlägg du

2007-07-04 @ 09:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback