fredag

igår va det torsdag, å då hade jag tenta, men den gick inte rikigt som det va tänkt :/ fick bara 44% behövde 50% för att få en 3:a (G) men det fick jag ju som sagt inte..:( jobbigt...men men det är bara att ta nya tag å fixa omtentan...men då behöver jag 60% så...jag får hålla tummarna.

Sen efter tentan tog jag en efter-tenta öl med två ifrån klassen. De fick mig att bli på lite bättre humör TACK! de fick mig att för ett kort tag glömma allt å le lite igen. det va skönt. Jag gillar att le och skratta å va glad, det är en stor del av mig. Men nu känns det som att den delen av mig är borta. För just nu har jag svårt att le, och va glad. Jag har ingen lust att göra någonting, samtidigt som jag hela tiden vill göra något, så jag slipper ligga å fundera. Synd bara att det inte finns något att göra då, då blir jag till att ligga i sängen å grubbla å så...

Ibland känns det som att jag aldrig kommer kunna vara rikigt glad igen, alltså att jag inte kommer kunna känna samma lätthet i stegen och helt enkelt bara må bra igen och trivas med livet. Just nu så känns allt mest bara jobbigt och tungt.    
                                                                                                                                        
   Igår skrev jag ett "brev" det va skönt, hade en hel massa att skriva märkte jag, blev två data skrivna sidor när jag tillslut nöjde mig. Ska kanske läsa igenom det igen nu...skulle kanske vara bra. Önskar att jag va bättre på att skriva än vad jag är. Så man kunde skriva något  vackert som förklarar hur man mår. Det skulle jag vilja kunna. Jag skulle vilja kunna uttrycka mig i ord, som i sin helhet skapar något vacker.

Imorgong gäller det...eller ja inte rikigt rätt ord, jag har svårt att hitta rätt ord för saker och ting just nu, men imorgon kanske jag kan få lite svar. Hoppas det hjälper mig, och inte bara förvärrar allt. För det vill jag verkligen INTE! vill ju att allt ska bli bra! Av hela mitt hjärta så vill jag kunna släppa det som varit och gå vidare och må bra, och veta att du mår bra. Och om du mår bättre så här, då är det så. Detta är ett kapitel som är påväg att gå mot sitt slut, jag måste börja skriva på nästa nu...

Så vad ska man göra i helgen...ingenting det är svaret :/ hade nog behövt göra någonting...komma bort från alla tankar, slippa tänka på tentan som jag inte klarade...suck varför måste alltid jag vara sämst? jag förstår inte...alltid är det jag som aldrig kan och aldrig förstår, alltid jag som måste göra om. Alltid jag som aldrig kan lyckas med någonting alls. Alltid jag som misslyckas med allt. Alltid jag som aldrig kan någonting...varför kan aldrig jag få vara bra på någonting? Aldrig någonsin kan jag vara bra, och med bra menar jag verkligen duktig, på någonting. Det skulle jag vilja vara, om det så bara skulle vara för en dag så skulle det räcka, det skulle få mig att må bra iaf för den korta stunden som det varade. Men icke, jag får helt enkelt bara finna mig i att jag är lite sämre än alla andra, "lite kortare lite sämre" det är väl så det är helt enkelt.
 



Nä om man inte skulle ta å hoppa in i duschen å duscha lite....
                                                                                                                  

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jessica, du är inte sämst.. de finns massa saker du är bra på.. de vet både du och jag. Jag har också tänkt många gånger att hela mitt liv är ett misslyckande, men sen kommer man och tänka på alla bra och roliga stunder man har haft. OCh dom är väl ändå inte några misslyckanden?

2007-02-17 @ 00:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback