ibland vill man bara känna sig vacker

Men det är inte alltid så lätt jämt, även om vi har människor omkring oss som säger att vi är vackra, fina, duktiga och att vi duger som vi är, så räcker inte det alltid till tyvärr måste jag säga.

Det spelar oftast ingen roll att våra nära och kära säger att vi duger, (även om det hjälper lite), det måste komma inifrån, om man själv känner att man duger och om man själv är nöjd med sitt utseende sin kropp sitt liv osv, ja då mår man bra, men annars har man en sån där trevlig känsl liggandes å mala i magen så fort man stoppar i sig lite godis, chips, läsk, kakor, glass, eller annan skräp mat.

Varför får vi oss själva att må så himla dåligt för?

Vi ger oss själva skuldkänslor för vi tycker inte själva att vi duger, räcker till eller ja ser bra ut helt enkelt. Vi vill hela tiden ändra på något. Fixa den där platta magen till sommaren som man siktar efter hela vintern men ändå aldrig får. Man gör bara sjg själv besviken, man intalar sig en massa saker som om måste göra, och när man inte gör det, då mår man dåligt.

Jag ska sluta äta skräp
Jag ska börja träna
Jag ska ta tag i skolan
Jag ska bla bla bla...

När något av alla våra måsten inte genomförs eller när vi kanske misslyckas och inte når upp till våra eftersträvade mål, ja då mår vi dåligt!

Jag avskyr det...jag är tyvärr en sådan människa själv, intalar mig själv att jag måste göra ditten och datten och jag måste hinna med det och det och det och det, men oftast hinner man bara med det ena eller det andra och då får besök av herr ågren, ingen gillar väl honom, det som är mest störande av allt är att jag själv vet om att om jag gör såhär kommer jag må dåligt, men man kan inte hejda sig...finns så himla mycket man vill göra, och fixa med, men det finns så lite tid.

Snart är Beach 2007 här och det gör inte saken bättre, helt plötsligt fanns det en miljon andra saker som man måste hinna med också...fixa så man vågar gå ut i bikini och visa sig på en sandstrand lixom...det västa som finns är när man sätter på sig bikinin å sen kollar sig själv i spegeln...huvva en såndan syn. Vad är inte mer motiverande för träning än det? och ändå hinner man aldrig komma i den formen man siktade på...BLÄ säger jag bara

Nä nu tänkter jag sluta skriva här...Jäkla klagande från min sida måste jag säga..men ibland måste amn bara skriva av sig. Jag vet att jag inte är väärlds tjock och ja jag har fått höra från olika håll hur snygg jag är...även om det hjälper till en viss del så måste det komma inifrån mig...och det är inte alltid lätt att gilla sig själv..jag har en sån där ful dag idag...men de kommer å går så imorgon kanske jag tycker att jag är skit snygg (not likley men ändå) haha

Kommentarer
Postat av: elin

jag har med fuldag idag, imon, då ska vi va asheta!! och de ska komma inifrån!! pusspusspusspussepuss

2007-04-25 @ 12:08:55
Postat av: Hanna

jag hade tänkt skriva nån ironisk kommentar om ditt inlägg men jag palla inte med att läsa hela så då visste jag inte vad jag skulle skriva, så de blir helt enkelt inte roligare än så här... fuck vilken lång mening de blevvv

2007-04-25 @ 22:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback