jul...

ja så har ännu en jul passerat, julafton började med att skjussa föräldrarna till tågstationen, sen hem slappa lite å sen iväg till min moster å morbror för julbord osv...sov kvar där, kunde inte köra hem så...:P sen så kom jag inte i säng förrens halv fem på morgonen, satt ju uppe med kusinen min å spelade Guitar Hero, grymt skoj! å jag ÄGDE så det så! Hade så himla skoj...

Sen juldagen, hem ringa hanna, hämta henne å Jon (hennes bror) i mora (sommarstuga) sen hem igen, duscha och göra sig fin, eller ja försöka iaf...sen åka till borlänge, hem till elin, för förfest innan den årliga juldags krogrundan, kom till elin strax innan fem å då va det bara att korka upp flaskorna å börja hinka, kände att jag inte rikigt va i någe party mode, men det fick gå ändå, den ena drinken efter den andra slank ner fint...

Sen taxi in till stan, tänke gå på S2 men där va kön lång, så då gick vi till flamman, men hade kanske vart bättre att stanna hemma för där va det fan bara 88:or å shit...små glin så att säga...uscha...Kom väl in på flamman strax efter 10 å innan ett hade jag gått för så skoj hade jag det inte...jag vet att jag lovade, å jag försökte men det gick inte...dansade lite men det gjorde mig bara mer nedstämd för det kändes bara så dumt allting...

så Turners mamma skjussade hem mig emma å hanna till elin igen, sen gick vi å la oss, men jag kunde inte sova, hade för mkt i tankarna....jag hatar att jag är en grubblare. Men jag kan inte hjälpa det! Allt ska analyseras om och om och om igen...ältas å upprepas i huvudet, inte är det lätt att sova då inte...suck...men somnade väl tillslut någon gång efter halv fem, vaknade runt sju...gick upp å sa hej till elin som skulle till jobbet, sen gick ja å la mig i sängen igen, sen ringde telefonen å så är det elin som känner sig så dålig att hon inte kunde jobba så då åkte jag å hanna å hämtade henne, hmm bakfulla va vi båda två men va fan skulle vi göra lixom?! hehe...så vi körde små gatorna fram för att undvika nå plötsliga möten med benke blåljus...men det gick smärtfritt så innan åtta hämtade vi elin vid max å sen bar det av hem till elin igen å då somnade jag äntligen ordentligt å sov till tio elva någon gång, så skönt! Behövde det kände jag. Men jag är redigt trött nu ändå, sen tror jag att jag har gått skavsår i ögonen...

 

Jag har skavsår i själen, känner mig tom, vet inte vad jag ska säga, tänka eller tycka...en aning jobbigt om jag ska vara ärlig..men det lär ju gå över som allt annat...

 

Nä, nu måste jag gå å ringa till min bror, han är sjuk, å jag ska dit imorgon så jag måste höra hur det mås!

Hoppas att alla haft en bra jul!


_________________________________________________________________________________

23:22

Jag har varit duktig idag, fixat för imorgon, sen så tvättade jag å hängde tvätten, får ta en ljus tvätt senare, orkade inte göra det idag, men det behövs inte riktigt heller så det är lungt! Sen lagade jag mat, men orkade inte gö nå super seriöst, så det blev snabbmackaroner å grillkorv, men det va gott. Känndes bra att äta lite, även om jag inte känner mig hugrig, som jag sa tidigare idag, så känner jag mig mest tom, jag har tröttat ut min själ tror jag.

Nu ska nog jag ta å krypa till kojs...skulle vara bra att sova lite i natt, hoppas jag kan det! Blivit en brist vara i min värld just nu...va snurig i huvudet för jag sovit så dåligt på sista tiden idag jag, det va nästan lite läskigt.

Nu ska nog jag gå å kolla på Gilmore Girls å försöka koppla bort min hjärna, jag behöver det, jag behöver få tänka på något annat ett tag...så jag kan sova. hoppas det inte är nå sorligt avsnitt för då kommer jag börja gråta igen, jag orkar fan inte gråta mer nu, trött i ögat....

Ibland är det skönt att få gråta ut, man behöver det, enligt nån tjej på flammans toalett så "renar" man kroppen på det sättet, få ut allt. Men nu vill jag inte gråta nå mer nu. Jag vill tänka på något annat. Så det ska jag göra!

Natti natt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback